Niels' blog #1

Je moet de juiste personen weten te bereiken

Als oud-marketingstudent heb ik tijdens mijn studie tal van marketing gerelateerde projecten uitgevoerd in de business-to-consumer wereld. Nu zit ik al een tijdje in de business-to-business wereld en ik merk gewoon dat er veel verschillen zijn.

In de business-to-business markt is het noodzakelijk om de juiste personen op de juiste posities te bereiken met gerichte boodschappen. Een grote organisatie heeft vaak een complexere besluitvormingseenheid, waarin verschillende teams elkaar moeten overtuigen van aankopen en aanbestedingen. Het projecteren van boodschappen aan grote groepen mensen is daarom vaak niet genoeg.

Berichten, nieuws en producten delen kan op verschillende manieren. Ik plaats ze vaak in twee groepen; betaald en onbetaald. De betaalde advertenties worden getriggerd door bepaald zoekgedrag of interesses van mensen die online aan het werk gaan. De onbetaalde marketingactiviteiten kun je voor Gilde-BT bijvoorbeeld terug zien op onze LinkedIn-pagina.

Nadat de juiste personen de boodschap hebben gezien en interactie tonen met de advertentie, moeten deze leads vervolgens geïdentificeerd en geacquireerd worden.

Ben je benieuwd naar dit proces of zou je eens willen sparren over deze marketingactiviteiten, stuur dan een mailtje naar n.dirix@gilde-bt.nl.

 

Altijd op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes, blogs en trainingen? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!